NEDERLANDS

Biografie                                                   Cello lessen                                                 Foto's

Biografie 


Angelika Zolcsák werd geboren in Hongarije. Op zesjarige leeftijd begon ze met haar cellostudies.

Ze was toegelaten tot de Kunsthumaniora van Zoltán Kodály in Debrecen, daarna behaalde ze haar Bachelor of Cello Art aan de Musical Art aan de Universiteit van Debrecen. Ze vervolgde haar studies in 2012 af als docent Master in Debrecen, Hongarije, waar ze werkte in het Kodály Philharmonia Orchestra en in de Simonffy Emil School of Music. Ze won de eerste en tweede prijzen op de wedstrijd cello van de regio in 1997, 1998 en in 2000.

Ondertussen, in 2011, startte ze haar specialisatie aan LUCA School of Arts Campus Lemmensinstituut in Leuven, België. In 2012 verhuisde ze naar België waar ze het diploma van Master in cello soloist (2014) en Master in kamermuziek (2015) behaalde.

Ze is de celloleraar aan de British School of Brussels. In de tussentijd geeft ze solo- en kamermuziek concerten. 

In 2015 richtte ze een piano duo (Les Roses Duo) en een cello duo (Fantasy Cello Duo) op dat optreedt tijdens internationale concerten (Duitsland, Italië, België). Ze speelt in verschillende orkesten zoals Kamerorkest van Vlaanderen, Symphonia ASSAI, Brussels Philharmonic Orchestra. Ze ook speelt onder andere in het European Philharmonia, La Chapelle Sauvage, Nuove Musiche Orchestra, Classical Concert Chamber Orchestra, en maakt internationale tournees in Europa.

Tijdens haar Europese concerten, trad ze op met de beroemde Goran Bregović en Hans Zimmer.

Zij speelt een repertoire dat zich uitstrekt van de vroege barok tot hedendaagse muziek.

Ze heeft ook grote interesse in het leren van talen,  sporten en koken.

De cello lessen


De cellolessen zijn altijd gevuld met een vreugdevolle en vrolijke atmosfeer. Ze werkt met een geïndividualiseerd werkplan, zodat iedereen in zijn eigen tempo kan studeren. In de loop van de tijd is er mogelijkheid om de concerten te organiseren waar de student waar iedereen een kans krijgt om voor de publiek te spelen.

Cellolessen zijn er voor kinderen, jongeren en volwassenen.

Bij alle 3 doelgroepen staat het muziekplezier centraal bij het cellospelen.

Je kunt op zesjarige leeftijd beginnen met het leren van de cello, maar je kunt het op elk moment en op elke leeftijd starten!


Ik raad iedereen aan:

  • wie wil er muziek leren
  • wie wil een van de mooiste instrumenten ter wereld leren kennen
  • wie de muziek en cello beter te kennen 
  • wie zou er graag een speciale hobby hebben
  • wie hun intellect en concentratie wil verbeteren
  • wie aandacht wil ontwikkelen
  • wie wil ontspannen en een andere wereld zijn
  • wie gewoon iets nieuws, een nieuwe uitdaging wil proberen
  • Vormen: individuele, kamermuzieklessen (ook met andere instrumenten)


Kinderen


Kinderen maken hun cello lessen op een speelse manier kennis met de cello door spelletjes,liedjes, motorische oefeningen en kleurrijke, grafische partituren. 

Gaandeweg leren ze liedjes op het gehoor te spelen en stap voor stap noten te lezen. 

Het repertoire wordt aangepast aan de noden en wensen van de student.

Theoretische kennis is niet vereist om het instrument te leren, aangezien het kan worden geleerd door het instrument in individuele lessen per week te bestuderen.


Jeugd en volwassenen


Zowel jongeren als volwassenen krijgen een individueel lesplan afgestemd op hun eigen wensen, kansen en mogelijkheden.

Het belangrijkste moment is het samen spelen (duet met de docent) tijdens de cellolessen, wat meer motivatie geeft, helpt om sneller te studeren en veel plezier te beleven tijdens het leerproces.



Een muzikaal spel is een individueel geschenk en is bedoeld voor kinderen omdat het zo'n cultureel, waardevol arrangement verkondigt dat een aanzienlijke ontwikkeling impact heeft op hun persoonlijkheid.
De leermogelijkheid van het instrument versterkt de creativiteit, concentratie vaardigheden, geheugen van de kinderen. Bovendien wennen ze aan het optreden: ze zullen vastberaden en zelfverzekerder zijn. Met kamermuziek leren ze samenwerken met anderen.

Door muziek te spelen, kan het kind interpreteren, emotioneel ontwikkelen, zijn of haar capaciteiten ontwikkelen en talen en fysieke vaardigheden ontwikkelen.
Het spelen van de cello helpt ​​het plezier door verschillende bewegingen te coördineren, het geheugen te verbeteren en creativiteit te creëren.
Het ontwikkelen van deze basisvaardigheden helpen de kinderen om op een andere manier op te groeien en het geeft veel plezier.



Neem contact met mij op voor meer informatie over de
praktische organisatie (lestijd, prijzen, locatie)


"Het is veel belangrijker wie de muziekleraar is op een school dan wie de directeur is van het operahuis in Boedapest [...].

Een arme regisseur faalt één keer, maar een arme leraar blijft dertig jaar falen en doodt de liefde voor muziek in dertig generaties kinderen. "

                                         - Zoltàn Kodàly -

Foto's